Wszelkie prawa zastrzeżone.
   www.maxtour.pl

Podróże trochę inaczej...

Max

Tour

         Rynek samochodów klasycznych w Polsce rośnie dość szybko w ciągu ostatnich kilku lat a co za tym idzie mamy coraz więcej imprez targowych poświęconych klasycznej motoryzacji. W moim odczuciu największy przełom w tej branży dokonał się około 2014/2015 roku i od tego czasu trend wzrostowy wciąż się utrzymuje. Sezon 2020 ma raczej pechowy start przez epidemię wirusa COVID-19 przez co większość zaplanowanych imprez się nie odbyła i została przeniesiona na drugą połowę roku. Fani klasycznej motoryzacji tacy jak Ja odczuwają tą sytuację dość boleśnie bo jak wytrzymać bez targów? Aby ułatwić ten ciężki okres dla motomaniaków zapraszam Was w podróż po imprezach z 2019 roku na których miałem być okazję.

 

Auto Nostalgia 2019 -  Warszawa

 

 

          Auto Nostalgia 2019 była już 9 edycją tej sympatycznej imprezy. Tym razem targi odbyły się w nowej lokalizacji w halach Global Expo do której jest bardzo dobry dojazd i spory parking. Co do samej wystawy w moim odczuciu była bardzo kameralna i średniej wielkości co miało też i swoje zalety. Auto Nostalgia to nieco inna impreza od pozostałych wydarzeń branżowych gdyż nastawiona jest w dużym stopniu na odbiorców z klubów motoryzacyjnych, które mają swoje stoiska na imprezie. Tu biznes handlowy samochodami klasycznymi jest dużo mniejszy niż na imprezach konkurencyjnych co w moim przekonaniu jest pozytywem.

 

 

        Wśród ciekawych eksponatów edycji 2019 na szczególną uwagę zasługuje Syrena z powyższego zdjęcia. Jest to replika jednego z najciekawszych Polskich projektów, który niestety został zniszczony. Auto zbudowano z wielką starannością zgodnie z projektem oryginalnego prototypu i muszę przyznać, że jest to naprawdę piękny samochód. Szkoda, że Polacy zniszczyli tak fajny prototyp zamiast wstawić go do muzeum.

 

 

          Kolejnym ciekawym Polskim akcentem był trzyosiowy Polonez Pickup w którym napędzana była oś środkowa. Naprawdę ciekawy wynalazek choć jakość wykonania w mojej ocenie raczej była przeciętna. Ale jako projekt sam w sobie budzi moje uznanie.

 

 

           Bardzo fajnym akcentem była również Toyota Century czyli taki Japoński odpowiednik Rollsa czy Maybacha. Auto naprawdę wyjątkowe i piękne na swój sposób. Tak wiem, wiem nie każdemu ta stylistyka się spodoba, ale auto jest w mojej opinii wyjątkowe i chciałbym coś takiego posiadać w swym garażu.

 

 

             Podsumowując Auto Nostalgia 2019 była bardzo udaną, kameralną w porównaniu do innych targów imprezą a dla mnie była wyjątkowa jeszcze z innego powodu. Tym powodem wyjątkowości było, że to pierwsze targi na które wybrałem się z moją wtedy dwuletnią chrześnicą i młoda była zachwycona, szczególnie ciężarówkami Stara. Już nie mogę się doczekać Jubileuszowej 10 edycji.

 

Oldtimer Warsaw Show 2019 - Ptak Expo Nadarzyn

 

 

              Oldtimer Warsaw Show 2019 to jedna z największych imprez poświęconych motoryzacji klasycznej w Polsce. To targi na bogato gdzie jest olbrzymia liczba samochodów i wystawców. Specyfiką tych targów w dużej części jest sprzedaż stąd większość wystawców to profesjonalni sprzedawcy klasyków, dzięki czemu mam dobrą okazję zobaczyć treny tej branży w kilka godzin.

 

 

           Różnorodność samochodów jest tu naprawdę olbrzymia od dość łatwych w zakupie Kultowych Amerykanów jak Chevrolet z powyższego zdjęcia po prawdziwe unikaty, które są ledwo osiągalne a ich ceny do niskich raczej nie należą.

 

 

           W tej edycji nie zabrakło też okazów z tzw. ,,Super Samochodów" jak te czerwone Ferrari czy BMW serii 8 e31 ze zdjęcia poniżej.

 

 

            Na targach były też bardziej przyziemne klasyki takie jak BMW serii 7 e32 do którego osobiście mam duży sentyment, gdyż ,,Siódemka" była moim pierwszym samochodem w życiu. W 2001 roku mając 18 lat i będąc świeżo upieczonym kierowcą nabyłem granatowe e32 z 1988 roku. Co to była za przygoda :-) i to zabójcze dla budżetu ucznia szkoły średniej spalanie paliwa.

 

 

              Ależ to była udana impreza. Niestety na kolejną edycję jeszcze trochę będziemy musieli poczekać bo została przeniesiona na ostatni weekend sierpnia i mam nadzieję, że ten nieszczęsny wirus już do tego czasu odpuści.

 

MotoClassic Wrocław 2019 - Zamek Topacz

 

 

             Moto Classic Wrocław to impreza łącząca w sobie formułę targów ze zlotem klasyków. Jest to bardzo duża impreza w pięknym otoczeniu i masą różnego rodzaju atrakcji dla uczestników. Jestem co roku na tej imprezie od 2015 roku i zawsze mi się podoba. Niestety edycji 2020 nie będzie :-/ gdyż została przeniesiona na 2021 z powodu epidemii co nie jest dobrą informacją.

 

 

             Nieodzownym elementem tej imprezy są wystawy specjalne z wyjątkowymi samochodami jak np. znajdujące się na poniższym zdjęciu Porsche 914/6 Graf Goertz powstałe w jednym egzemplarzu. Dla takiego fana Porsche jak ja to mega gratka :-)

 

 

               Jednak prawdziwą gratką edycji 2019 był Polski Super Samochód Leopard (zdjęcie poniżej). Ten sportowy roadster wyprodukowany w Mielcu  napędzany jest wielkim v8 o pojemności 6 litrów i mocy 405 KM. Całość robi olbrzymie wrażenie i aż trudno uwierzyć, że produkowano go w Polsce. Szkoda, że takich aut nie ma więcej a produkcja nie trwała zbyt długo.

 

 

                 Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość i poczekać na kolejną edycję w przyszłym roku bo zapewne będzie się w jej trakcie dużo działo.

 

Retro Motor Show Poznań 2019

 

 

                Retro Motor Show to olbrzymia impreza targowa organizowana od 2016 roku przez MTP Poznań. Początki tej imprezy są jednak dużo starsze gdyż Retro Motor Show wywodzi się z bloku Retro, który towarzyszył już kilka lat wcześniej imprezie Motor Show Poznań.

 

 

               Impreza jest podzielona na wiele kategorii tematycznych a każda z nich jest obszerna więc każdy znajdzie z całą pewnością coś zgodnie z swoimi motoryzacyjnymi upodobaniami. Na zwiedzanie hal targowych należy zarezerwować sporo czasu bo 3 czy 4 godziny mogą nie wystarczyć. Mi średnio schodzi około 6 - 7 godzin. Tu naprawdę jest co oglądać.

 

 

              Wśród samochodów na halach odnajdziemy pięknie utrzymane ikony Europejskiej motoryzacji jak np. BMW M3 z typoszeregu E30 z powyższego zdjęcia czy Amerykańską klasykę sportową i użytkową jak ten Pickup z poniższego zdjęcia.

 

 

               Dużo frajdy na Retro mają z całą pewnością miłośnicy produktów z Czasu PRLu na których czekają specjalne wystawy tematyczne pozwalające cofnąć się w czasie do minionej epoki. Robi to bardzo fajne wrażenie estetyczne.

 

 

                 Dopełnieniem targów są wystawy klasycznych autokarów znanych z Polskich ulic. Do części z nich jest możliwość wejścia i poczucia ,,klimatu" lat, które już nie wrócą.

 

                  Poza samochodami na wystawie nie zabrakło również Retro Rolnictwa a wystawa w 2019 roku trzeba przyznać była bardzo bogata. Nie jestem jakimś specjalnym fanem traktorów ale przyznam się szczerze, że kilka wpadło mi w oko.

 

 

                   Bardzo ciekawe przedstawiało się też stoisko z tzw. autami z szopy na którym moją uwagę przykuło Porsche 944 do którego mam wielki sentyment gdyż posiadałem taki samochód w latach 2006-2007 i do dziś bardzo lubię ten model Porsche.

 

 

                     Na tym koniec relacji z targów klasyków w 2019 roku. Mam nadzieję, że druga połowa roku pozwoli nadrobić straty i imprezy dojdą do skutku. Póki co musi wystarczyć przegląd zdjęć z ubiegłych edycji imprez.

 

 

 

 

 

 

 

Targi Samochodów Klasycznych w Polsce

11 kwietnia 2020